Вход за членове
Вход за нови членове
Национални награди НАСО 2020
Oтворена онлайн среща в условията на извънредна епидемична обстановка
На 21 май екипът на НАСО проведе отворена онлайн среща за всички работещи в сферата на социалните услуги в страната. Целта на събитието беше да даде трибуна и пространство за споделяне на добри практики, въпроси и търсене на отговори, касаещи работата на услугите, специалистите и потребителите в условията на извънредна епидемична обстановка.
В срещата се включиха повече от 30 ръководители и специалисти от социални услуги, представители на общини и неправителствени организации от Разград, Търговище, Варна, Русе, Бургас, Кърджали, Добрич, Ловеч, Вълчи дол, Свищов, Силистра, Хасково, Суворово, Гулянци, Калояново.
Водещият на срещата Златка Иванова, експерт координатор в НАСО, благодари на участниците и на всички екипи на социалните услуги за труда и високия професионализъм в тази критична ситуация и очерта последователните стъпки на Алианса за подкрепа на социалните услуги и общините за справяне с предизвикателствата и трудностите, част от които са отворените срещи като форма за общуване и споделяне на отговорности, проблеми, постижения. Тя представи и акцентите в новите реалности на извънредна епидемична обстановка, които изискват отговорни и адекватни решения на доставчиците и ръководителите на услугите за постепенен и плавен преход към нормалния режим на работа, отчитащ всички специфики на потребителите и на работната среда.
Дискусията беше отворена с представянето на г-жа Евелина Димитрова, директор на Дом за пълнолетни лица с деменция в с. Опанец, община Добричка, която сподели трудностите в специализираните институции да се спазват всички мерки за безопасност и дистанция поради спецификите на хората с емоционални и интелектуални затруднения. Тя подчерта ключовата роля на специалистите и персонала в социалните услуги в условията на коронавирус и усещането за неудовлетвореност от подценяването на труда им, както и необходимостта от реални стъпки за издигане на обществения престиж на социалната работа. Г-жа Димитрова сподели страховете си от липсата на кадри в услугите, което контрастира на все по-нарастващите изисквания на близките на потребителите.
Интерес предизвика и участието на г-жа Теменужка Тодорова, директор на Дневен център за деца с увреждания, която изрази мнение, че в публичното пространство липсва достатъчно информация за труда на всички социални работници и специалисти в тази толкова екстремна за страната ситуация. „От всички нас се изисква висок професионализъм и отговорност и ние успешно се справяме с предизвикателствата с цената на много труд и усилия“, сподели г-жа Тодорова. Тя представи новия алгоритъм в терапевтичната и творческа работа в дневния център, като изрази мнение, че връщането към нормалния режим на работа трябва да става много бавно, плавно и поетапно.
В дискусията се включи и г-жа Пламена Койчева, ръководител екип в ЦСРИ „Чайка“ гр. Варна. Тя представи иновативния модел на дистанционна работа на екипа, който структурира дейността в няколко форми: асистиране при нужда от закупуване и доставка на материали от първа необходимост, „Всеки ден по нещо за мен”, „Аз и моето семейство” ,„Заедно”, Клуб ” Родител- специалист”, „Работилница- творилница” и др. Целта е да се работи индивидуално с всяко дете със задачи, развлекателни и занимателни дейности за изпълнение в семейна среда под форма на „предизвикателства”, които да ангажират връзката родител- дете. Екипът на услугата вече е провел и анкета за проучване на удовлетвореността на родителите и децата от новите форми на работа, както и нагласите им за връщане към нормалния режим на работа в услугата.
Денислав Петров, социален работник в ЦОП Гр. Гулянци, разказа на участниците за успешното партньорство на екипа с образователните и здравните медиатори, които осъществяват връзка с общността и децата от ромския квартал, снабдяват ги с материали за индивидуална работа и им съдействат в общуването с потребителите и родителите. Успешна е била и кампанията за даряване на стари телефонни апарати и таблети, които са раздадени на децата, за да имат техническа възможност да работят онлайн със специалистите от ЦОП.
Участниците в дискусията обсъждаха проблемите и спецификите на работа с деца с тежки увреждания, предизвикателствата пред екипите по отношение прилагането на всички изискващи се мерки и да отговорят на желанията на потребителите и близките за връщане към присъствена форма на работа. Те споделиха своите притеснения от изоставането в рехабилитацията при децата с увреждания, което ще се отрази неблагоприятно на развитието им, от емоционалните поражения на кризата върху психиката на потребителите, стреса и напрежението, на които е подложен и персоналът в социалните услуги.
Срещата приключи с обща удовлетвореност, като участниците отправиха благодарност към НАСО за подкрепата и за възможността да общуват в този толкова труден период за цялата професионална общност.
Повече може да чуете в звуковия файл ТУК.











































МУЗИКАЛНО-ПОЕТИЧЕН КОНЦЕРТ ОТ ПОТРЕБИТЕЛИ НА СОЦИАЛНИ УСЛУГИ ОТ АГЕНЦИЯ ЗА СОЦИАЛНО РАЗВИТИЕ "ВИЖЪН"






























































Календар
Пон | Вт | Сря | Чет | Пет | Съб | Нед |
---|---|---|---|---|---|---|
1
> |
2
> |
3
> | ||||
4
> |
5
> |
6
> |
7
> |
8
> |
9
> |
10
> |
11
> |
12
> |
13
> |
14
> |
15
> |
16
> |
17
> |
18
> |
19
> |
20
> |
21
> |
22
> |
23
> |
24
> |
25
> |
26
> |
27
> |
28
> |
29
> |
30
> |